Home

Rondvaart.

IJsboot.

Speciale boot.

Vandaag vertrekken we uit het Baan Rabaeng Mok Resort en gaan we terug naar de familie in Lat Krabang.
We ontbijten in het hotel, het smaakt beter dan gisteren want we hebben gisteren wat anders gevraagd, en dat hebben we vandaag gekregen. Aardige mensen.
Na het ontbijt pakken we onze spullen in, daar zijn we snel mee klaar. En we kiezen tussen de Damnung Saduak Floating Market en de Amphawa Floating Market om onderweg te gaan bekijken. Het wordt Amphawa.
Na de tweede nacht en het eten van gisteren te hebben betaald vertrekken we uit het resort.

Met behulp van de navigatie op de telefoon komen we na 1,5 uur bij de Aphawa Floating Market, soms over erg smalle wegen, maar we komen er en we rijden, zo merken we later, direkt de markt op.
Na wat vragen vinden we een, betaalde, parkeerplaats. We lopen naar de markt, die heel veel op de markt van Hua Ta Kee en de Talat Suan Soong Roi Phi lijkt, maar veel groter.
Pia wil een boottocht maken en raakt aan de praat met een Thaise vrouw die daar staat met een buitenlander. Er wordt besloten om samen een boot te huren, Tbh 250 per koppel, want dat scheelt en de boten zijn groot genoeg. Wij hebben ons nooit gerealiseerd dat Amphawa een eiland is, maar dat zien we nu echt.
Het eerste stuk van de tocht gaat over de Mae Klong rivier, leuk om te zien maar niet erg spannend en boeiend. Dan gaat de boot een khlong in en het wordt boeiender. Totaan de volgende khlong, dan wordt het leuk, maar dan zijn we ook al bijna bij het einde van de tocht. Langs het water staan huizen in oude stijl, die goed zijn onderhouden, erg leuk om te zien.

We lopen daarna een stukje over de markt en eten een bordje bami-soep. Pia koopt vervolgens van alles, vooral vis en visprodukten.
We rijden verder naar Bangkok, het is gelukkig niet druk.
Rond vier uur zijn we in Lat Krabang. We pakken de bagage uit, dat is zo gebeurd.
En we besluiten te gaan eten aan de overkant van Thanon Chalong Krung bij Phon 'Saep' Isaan waar we de vorige reis een paar keer eten hebben gehaald en tijdens eerdere reizen ook wel hebben gegeten. Het eten smaakt redelijk, we gaan terug naar huis en we zijn moe.

Geschreven op: 2023-02-12

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.